--> טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית מאת ד"ר ג'ון אגוונובי | BliGil - דיאטה

טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית מאת ד"ר ג'ון אגוונובי

טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית,  מאת ד"ר ג'ון אגוונובי, הרבלייף לדברי ד"ר ג'ון אגוונובי "רבים מאיתנו חווים מדי ...


טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית,  מאת ד"ר ג'ון אגוונובי, הרבלייף

לדברי ד"ר ג'ון אגוונובי "רבים מאיתנו חווים מדי פעם אכילה רגשית. אבל כשאכילה רגשית יוצאת משליטה, והופכת לתגובה הראשונה והשכיחה ביותר למחשבות ורגשות שליליים, זה הזמן לבצע הערכת מצב".
לרוב, אכילה רגשית אינה מפחיתה רגשות שליליים, ואם היא מתרחשת לעתים קרובות מדי היא עלולה גם להוסיף קילוגרמים עודפים.

האם מדובר ברעב רגשי או רעב פיזי? ישנם כמה סימנים שעשויים לסייע לנו להבחין בין רעב רגשי/אכילה רגשית לרעב פיזי אמיתי.
1. אכילה רגשית מופיעה בדרך כלל באופן פתאומי. אתם מתחילים להרגיש לחוצים או מתוחים, והנה אתם משתוקקים לחטיפים. מאידך, רעב פיזי מתעורר לרוב באופן הדרגתי, אתם מתחילים להרגיש רעבים אבל יכולים להמתין לאוכל, מה שנותן לכם זמן לבחור בחוכמה ולספק את הרעב עם מזון שטוב עבורכם.
2. אכילה רגשית גורמת לרוב לתשוקה למזון עתיר סוכר, שומן וקלוריות, ולעתים קרובות מזון מסוים (לא סתם 'שוקולד', אלא 'נתח של עוגת שוקולד מצופה בקרם').
3. ברגע שהרעב הגופני שלכם סופק והבטן שלכם מלאה, זה איתות שהגוף שלכם קיבל מספיק ואתם בדרך כלל נוטים להפסיק לאכול. אבל כשרגשות הם אלה שמניעים אתכם, קל להמשיך לאכול, ולהתעלם ממה שהבטן אומרת לכם.
4. אכילה רגשית עשויה לשפר את מצב הרוח שלכם לרגע, ואז, באותה מהירות, עלולות להתעורר בכם גם תחושות בושה ואשמה. לעומת זאת, כאשר אתם מסיימים ארוחה שמספקת את הרעב הגופני שלכם, לרוב לא תרגישו אשמה על כך שאכלתם.

מומחי תזונה רכזו מספר טיפים להתמודדות עם התנהגויות הנובעות מאכילה רגשית:
1. נהלו יומן אכילה - יומן אכילה יוכל לסייע בניתוח הגורמים המובילים לאכילה הרגשית. כאשר מרגישים צורך לאכול, דרגו את תחושת הרעב בסולם של 1 עד 10 (1 = אני גווע ברעב. 10 = אני כל כך שבע שאני צריך לשחרר כפתור במכנסיים).
2. היו אחראים על הרגשות שלכם - אתם מבינים שרגשות הם המניע לאכילת הרגשית, אז מדוע לא להכיר בהם? זה בסדר להרגיש שאתם משתגעים, בודדים או משועממים לפעמים. הרגשות עלולים להיות לא נעימים, אך לא מסוכנים.
3. תרגלו את כישורי ההתמודדות - כאשר מרגישים מתוחים, נסו לשאול את עצמכם, "מה הדבר הגרוע ביותר שיקרה אם אני לא אוכל?". רמת המתח שאולי תעלה קצת, אבל התחושה תחלוף. תרגלו סובלנות כלפי הרגשות שלכם.
4. מצאו חלופות לאכילה - קחו כמה רגעים כדי לחשוב על הרגשות שלכם וחשבו על דרכים בהן תוכלו לפתור את הבעיה. ערכו רשימה של דברים שתוכלו לעשות במקום אכילה, דוגמת הליכה, האזנה למוזיקה או מדיטציה.
5. למדו לטפל בהרגלים הרעים באופן שונה - אכלנים רגשיים מתחזקים ללא הרף את הרעיון כי הדרך הטובה ביותר לטפל ברגשות שליליים היא בעזרת אוכל. וכמו הרגלים רעים אחרים, אכילה רגשית מתרחשת עוד לפני שהייתה הזדמנות לחשוב על כך. לכן, אתם צריכים "לבטל" את ההרגלים הרעים בכך שתתרגלו לעשות משהו אחר מלבד לאכול כשעובר עליכם יום רע.
6. המתינו – לרוב, אכלנים רגשיים חוששים שאם הם לא יספקו את הדחף לאכול, התשוקה פשוט תחמיר. אבל כשהם מתרגלים טקטיקות עיכוב, הם לעתים קרובות מופתעים שהדחף פשוט נעלם.

תגובות

שם

recent,1,
rtl
item
BliGil - דיאטה: טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית מאת ד"ר ג'ון אגוונובי
טיפים שיסייעו לעצור אכילה רגשית מאת ד"ר ג'ון אגוונובי
https://1.bp.blogspot.com/-dc0i8Ly9LLY/XkGVDloiBfI/AAAAAAAAO1I/upv3-2rhK9IMAA2w8LGij6eNwJb0B1LxgCLcBGAsYHQ/s1600/%25D7%2590%25D7%259B%25D7%2599%25D7%259C%25D7%2594%2B%25D7%25A8%25D7%2592%25D7%25A9%25D7%2599%25D7%25AA.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-dc0i8Ly9LLY/XkGVDloiBfI/AAAAAAAAO1I/upv3-2rhK9IMAA2w8LGij6eNwJb0B1LxgCLcBGAsYHQ/s72-c/%25D7%2590%25D7%259B%25D7%2599%25D7%259C%25D7%2594%2B%25D7%25A8%25D7%2592%25D7%25A9%25D7%2599%25D7%25AA.jpg
BliGil - דיאטה
http://diet.bligil.co.il/2020/02/blog-post.html
http://diet.bligil.co.il/
http://diet.bligil.co.il/
http://diet.bligil.co.il/2020/02/blog-post.html
true
1395714106909653477
UTF-8
טוען את כל הרשומות לא נמצאו רשומות כל הכתבות קרא עוד השב בטל תגובה מחק By Home עמודים רשומות כל הכתבות מומלץ עבורך! תגיות ארכיון חיפוש כל הרשומות לא נמצאו נתונים התואמים לנתונים שהזנת חזרה לעמוד הבית ראשון שני שלישי רביעי חמישי שישי שבת יום א יום ב יום ג יום ד יום ה יום ו שבת ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר ינו פבר מרץ אפר מאי יונ יול אוג ספט אוק נוב דצמ עכשיו לפני דקה לפני $$1$$ דקות לפני שעה לפני $$1$$ שעות Yesterday לפני $$1$$ ימים לפני $$1$$ שבועות יותר מ-5 שבועות עוקבים עקוב THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share. STEP 2: Click the link you shared to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy